MŮJ 1. VIRTUÁLNÍ ZÁVOD - KRÁTKÝ NÁVOD

Extrémní doba si žádá průbojné nápady, a tak se nám blíží historicky 1. Rozběháme Česko virtuální závod! Všichni jsme pilně trénovali, těšili se a motivace je najednou ta tam! Nevíme co nás čeká, řítíme se do neznáma, na mnohé z nás padá strach a nejistota. My se ale nedáme! #myteporazime a přijdeme na jiné myšlenky :-)

tak krok po kroku - jak na to?

Jak bude probíhat virtuální závod? Jak mají vypadat zasílané výsledky? Co přesně v nich budeme hledat/kontrolovat? Co nesmí chybět? Jak správně vybrat trasu a jak/čím změřit výsledek? Krok po krokuu tě nyní provedeme virtuálním závodem od registace až po síň slávy.

1. REGISTRACE

Je to úplně jednoduché, pokud jsi to ještě neudělal, zaregistruj se na našem WEBU . Na výběr budeš mít z několika délek tras i kategorií jak běžeckých, tak canicrossových od 3 km až po půlmaraton.

2. DORAZÍ E- MAIL 

Do schránky ti přijde mailík s potvrzením registrace, kde najdeš i informace k platbě startovného 100 Kč. Jako odpověď na tento e-mail později budeš odesílat výsledky svého závodění.

3. VÝBĚR TRASY

Při registraci sis zvolil délku trasy, tuto délku uvádíme v lehkém rozpětí, čím blíže se dostaneš ke spodní hranici rozpětí, tím lépe!  Trasu blíže specifikujeme v pravidlech závodu na WEBU, avšak co je pro nás důležité a proč jsou pravidla nastavena tak jak jsou?

POVRCH TRASY

Samozřejmě nemůžeme dobře kontrolovat, ale spoléháme na běžecké fair play - kdo by se také radoval z výsledku pokud by podváděl? Bereme to tak, že silnice/tvrdý povrch = rychlejší běh s menším úsilím. Vybral sis silnici a poběžíš chvíli v trailu, je to jedno, dostáváš tak sám sebe do lehké nevýhody, avšak v opačném případě, pokud sis vybral trail, dostal by ses během po zpevněném povchu do výhody, a tak skutečně apelujeme na maximální možné dodržení lesních měkkých cestiček.

PŘEVÝŠENÍ

Abychom vytvořili co nejrovnější podmínky pro všechny a nikdo nebyl v nevýhodě. Máme nastavenu hodnotu minimálního převýšení - protože ne všude je možné najít trasu celou po rovince a samozřejmě platí čím menší převýšení, tím potencionálně rychlejší trať. Převýšení není nastaveno nijak vysoko, aby se i v rovinatých oblastech dala trasa najít.

ZKOPCE NEBO DO KOPCE? 
Ve snaze zajistit aby trasa žádného zábodníka nebyla více zkopce nežli do kopce jsme vytvořili pravidlo, že nastoupané metry musí být větší nebo rovné naklesaný

Jednoduchá kontrola než vyběhneš? Nadmořská výška startu by měla být menší nebo rovná nadmořské výšce cíle tvého běhu. Vše lze najít na mapách před vyběhnutím.

Převýšení by mělo být vždy udáváno ve 2 hodnotách a každá aplikace nazývá tyto hodnoty jinak. Například: Nastoupané metry / naklesané metry, výstup / sestup, zisk nadmořské výšky / ztáta nadmořské výšky. Pokud běžíš okruh, bývají tyto hodnoty stejné, nebo se liší maximálně o několik metrů (hodinky mohou být nepřesné) - v případě startu i cíle na stejném místě se nebudeme těmito odchylkami zabývat. Pokud ale bude váš cíl a start na různých místech, je pro nás důležité, aby nastoupané metry (neboli zisk nadmořské výšky) byly vždy větší nebo stejné oproti naklesaným - zkrátka aby tvoje trasa nebyla vÍce zkopce nežli do kopce.

JAK SI PŘEDEM TRASU NAPLÁNOVAT?

Ne každý má trasy ve svém okolí naběhané tak, aby jen tak od oka rovnou trefil správnou délku trasy a ještě s nějakým správným převýšením, proto pro tebe máme malý tip. Na www.mapy.cz nalezneš v nástrojích MEŘENÍ VZDÁLENOSTI A PLOCHY. Zde můžeš na mapě trasu předem naklikat, měřítko ti dokonce ukáže i nastoupané / naklesané metry! Je to docela zábava a my tento nástroj denodenně používáme při plánování tréninků, soustředění i závodů :-) Má ještě 1 vychytávku, pod ikonkou exportovat můžeš stáhnout gpx naklikané trasy a vložit do některých hodinek/aplikací, které umí podle gpx navigovat. Appka do telefonu mapy.cz umí navigovat podle předem naplánované trasy - tvá kapsa ti bude říkat - "teď odbočte vlevo"

PŘIPADÁ TI PLÁNOVÁNÍ TRASY SLOŽITÉ? NEMUSÍŠ!

Nevadí! Jeď do lesa / na kraj města a prostě vyběhni, běž, dokud hodinky / appka v telefonu nezahlásí tvoji cílovou vzdálenost. V tu chvíli aktivitu vypni a ulož. Pokud trasa nebude uplně placatá, převýšení ti vyjde samo raz dva. Jen se snaž vybíhat z níže položeného místa nežli skončíš, aby ti tvůj závod nevyšel více zkopce nežli dokopce :-)


A JE TO!  NO CO, VŽDYŤ TO NENÍ ŽÁDNÉ MISTROVSTVÍ, ALE PŘÁTELSKÝ VIRTUÁLNÍ ZÁVOD

DEN D

Trasu máš naplánovanou (no a nebo taky ne), ale jdeme na to! Závod je tu, rozhýbat, zahřát, rozcvičit, nádech výdech, nastartovat hodinky nebo appku v telefonu, 3,2,1 a GO! Nasaď vrtuli a utíkej jako při závodě :-)

JAK A ČÍM MĚŘIT?

Pro spravednivé zhodnocení závodu budeme potřebovat, abys použil nástroj:
  •  který měří podle GPS
  •  ukazuje čas (zajímá nás uplynulý čas, ne čistý čas pohybu, proto během aktivity aplikaci nepauzuj!)
  •  ukazuje převýšení (obě hodnoty - jak nastoupané, tak naklesané metry)
  •  ukazuje vzdálenost
Naše tipy: Sportovní hodinky ( Garmin, TomTom, Suunto...), aplikace do chytrého telefonu - Sports Tracker, Endomondo
Pokud použiješ jiný nástroj pro meření, přesvědč se, že ve výstupech z aktivity udává všechny hodnoty, které potřebujeme.

Aplikace Sports Tracker nebo Endomondo nainstaluješ během krátké chviličky do svého telefonu, jsou zdarma a přihlásit se můžeš i přes Facebook.

Pozor na fitnes náramky, vetšinou měří hodně nepřesně, neměří dle GPS a často neudávají ve výstupech dostatek hodnot.

JAK POSLAT VÝSLEDKY?

Výsledky nám pošleš jako odpověď na e-mail, který ti přišel jako potvrzení tvé registrace na závod.

1. MOŽNOST - odkaz na aktivitu přímo do aplikace - je nejleší a nejsnazší  variantou




2.SCREENSHOT z aplikace - musí obsahovat všechny potřebné hodnoty