Co a jak, Krušný Etapák?

Chystáš se na Etapák, ale nevíš přesně co a jak? Co si zabalit s sebou, jak bude probíhat přejímka a jak to vlastně bude vypadat s opatřeními? Pojďme se tomu podívat na zoubek.

ZÁKLADNÍ ETAPÁKOVÉ INFO

Závod se koná ve sportovním areálu EDUARD - kousek od Jáchymova - https://mapy.cz/s/kudenozupo

Ničím nerušené zázemí poskytuje klid od civilizace a nachází se v samotném srdci Krušných hor. Parkování bude možné přímo u areálu, kolem zázemí závodu je dostatek místa i pro stanování a kempování.

Čekají tě zde 3 krásné etapy, případně 2, pokud ses přihlásil na zkrácenou variantu pro juniory nebo "můj 1. etapák". Tvůj čas z jednotlivých etap se pak bude sčítat do celkového výsledku etapového závodu ve tvé kategorii.

HARMONOGRAM

 Jak to tedy bude probíhat?

  • V pátek začneme přejímkou startovních čísel (případně veterinární kontrolou), ta probíhá od 19 do 22 hodin.
  • Po tom co se zaregistruješ, ideálně vyčkej do 21. hodiny, kdy proběhne krátký Infomeeting - informace k trase a k průběhu celého víkendu, vývěs startovní listiny pro sobotní 1. etapu
  • V sobotu ráno již budeš přesně vědět, v kolik hodin startuješ a tak nezbyde nic než se rozběhat a dorazit na start - nezapomeň čip na nohu a startovní číslo dopředu na huď. Starty 1. etapy budou po vlnách po 10 dle startovní listiny
  • Přes den můžeš nakupovat v Runpointu, nebo si dát něco dobrého na zub
  • Od 17. hodiny vyvěsíme v areálu i na facebook události / a zde na webu / startovní listinu pro 2. etapu - tu vynechávají junioři a "můj 1. etapák"
  • V 19. hodin odstartuje 2. etapa
  • ve 21. hodin vyvěsíme v areálu i na facebook události / a zde na webu / startovní listinu pro 3. etapu
  • v neděli ráno v 7 hodin odstartuje poslední etapa. Prvních 10 startujících bude startovat dle odchylek v jejich startovním pořadí, budou tak přesně vědět, jak si vedou ve finálovém pořadí závodu. Zbytek startovního pole poběží v rozestupech po 15 sekundách.
  • Po doběhu všech závodníků se vše sečte, podtrhne a nejpozději v 11 hodin vyhlásíme výsledky volnou formou (dle odstavce Aktuální opatření proti šíření Covid 19)

PŘEJÍMKA STARTOVNÍCH ČÍSEL - CO A JAK?

Přejímka startovních balíčků bude v pátek od 19 do 22 hodin. Bude stačit, když na registraci nahlásíš své jméno. Jakýkoli objednaný merch ti bude navíc vydán se startovním číslem. Registrace na místě bude možná.

Co s sebou na přejímku
Na přejímku si přines k předložení potvrzení o negativním testu na Covid-19, případně o prodělání nemoci či absolnování očkování (více viz AKTUÁLNÍ OPATŘENÍ COVOD-19 NÍŽE), případně vyplněné čestné prohlášení (ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ VZOR ZDE), Junioři předloží souhlas  zákonního zástupce (VZOR ZDE), nebo může zákonný zástupce  souhlas na místě podepsat. Pejskaři předloží potvrzení z veterinární přejímky.

Změny v přihlášce a přeregistrace
Jakékoli změny v přihlášce či přeregistrace jsou zdarma do úterý 8.6., při přejímce startovních čísel bude možné dělat změny v registraci na místě s poplatkem 50 Kč.  Registrace na místě tentokrát nebude umožněna z důvodu aktuálních opatření.

Nemůžeš v pátek na přejímku?
Pokud nemáš možnost si startovní balíček převzít v pátek, může jiný závodník tvůj startovní balíček vyzvednout za tebe. Pozor ale, bude muset mít alespoň kopii tvého potvrzení či čestného prohlášení pro Covid-19, a pokud běžíš se psem, bude muset projít veterinární kontrolou s tvým psem a tvou výbavou - což už může být trochu komplikace.
Přejímka v sobotu ráno je možná, ale bude omezena kapacitou 50 lidí a pouze po předchozí domluvě. Startovní balíček ti připravíme a budeme s tebou počítat. Veterinární kontrola bude v sobotu připravena od 6:30 a své startovní číslo si můžeš vyzvednout až do času svého startu (Startovní listina bude vyvěšena on -line nejpozději den dopředu). Pokud si z nějakého důvodu nemůžeš vyzvednout své startovní číslo v pátek, napiš nám na zc.oksecemahebzor@ofni nejpozději do čtvrtečního večera a vyčkej na potvrzení. 

AKTUÁLNÍ OPATŘENÍ PROTI ŠÍŘENÍ COVID - 19 

Přístup do zázemí závodu bude umožněn pouze za následujících podmínek účasti. Každý účastník či doprovod se tedy bude muset po příjezdu dostavit na přejímku a předložit potvrzení, nebo vyplněné čestné prohlášení (VZOR ZDE), a doložit tak, že pomínky splňuje.

Podmínky účasti:

  • negativní POC antigenní test, ne startší než 72 hodin (platný v době přejímky)
  • negatiní PCR test ne starší nežli 7 dní
  • doklad (lékažskou zprávu) o laboratorně potvrzeném prodělání onemocnění COVID - 19 před méně než 180 dny. Vzor lékařské zprávy ZDE. SMS potvrzení bohužel nemusí být případnou kontrolou akceptováno, akceptujeme tedy pouze vytištěný e-mail, nebo lékažská zpráva
  • doklad o očkování, kdy:
    • od aplikace první dávky očkovací látky uplynulo nejméně 22 dní, ale ne více než 90 dní, pokud nebyla aplikována druhá dávka, 
    • od aplikace první dávky očkovací látky uplynulo nejméně 22 dní, ale ne více než 9 měsíců, pokud byla aplikována druhá dávka, nebo i
    • od aplikace dávky očkovací látky v případě jednodávkového schématu uplynulo nejméně 14 dní, ale ne více než 9 měsíců
    • ZDE si můžeš od 1. června stáhnout certifikát o očkování nebo o prodělání nemoci. VÍCE INFO
Po předložení potvrzení či prohlášení dostaneš náramek, který budeš mít na ruce po celý víkend. To platí i pro případný doprovod. Kdokoli se bude pohybovat po zázemí bez náramku, bude vyzván k předložení potvrzení či prohlášení a bude mu náramek vydán i během víkendu.

Další opatření:

  • Zázemí - tedy prostor startu, cíle, registrací, bude vyznačeno a po jeho obvodu budou rozmístěny nádoby s desinfekcí. Prosíme všechny závodníky, aby dodržovali hygienická opatření, pravidelně používali desinfekci, dodržovali odstupy a ve vyznačeném zázemí se zdržovali jen po nezbytně nutnou dobu.
  • Prostor startu a cíle bude oddělen.
  • V zázemí nebudou k dispozici sprchy, z důvodu aktuáních opatření. - pouze toalety opatřené dostatkem desinfekce
  • Starty budou probíhat při první etapě po vlnách po 10 účatsnících, 2 a 3. etapa bude startovat intervalově.
  • Do zázemí závodu ( na start) doraz  nejdříve 10 minut a nejpozději 5 minut před startem a opouštěli prostory cíle co možná nejdříve.
  • Vyhlášení proběhne volnou formou - Výsledky budou vyvěšeny online a v zázemí a umístění závodníci si ve stánku vyzvednou své ceny. 
  • Na místě bude fotostěna se stupínky vítězů a připraveným fotografem.

VETERINÁRNÍ KONTROLA PRO ČTYŘNOŽCE A CO S SEBOU NA NÍ? 

Ještě před vyzvednutím startovního balíčku povede cesta každého pejskaře na veterinární kontrolu. Jak je uvedeno v pravidlech závodu, na etapáku je možné startovat pod jednou přihláškou pouze s jedním psem. To bude samozřejmě kontrolováno, stejně tak jako platnost povinných očkování, váha psů pro jendotlivé váhové kategorie a povinná výbava. Do stánku veterinární kontroly se dostav se psem, se kterým běžíš závod, vezmi s sebou i výbavu. Bude překontrolován očkovací průkaz, čip psa bude porovnán s čipem v očkovacím průkazu. Tvůj pes bude označen speciální zdraví neškodnou barvou. Bude překontrolována váha psa a tím potvrzen tvůj výběr váhové kategorie. Proběhne i kontrola výbavy - především předepsané délky vodítka, která je maximálně 2 metry v nataženém stavu.

Z veterinární přejímky budeš odcházet s písemným potvrzením, které předložíš u přejímky.

VETERINÁRNÍ A ZDRAVOTNICKÝ DOHLED, INFO

Stan veterinární kontroly bude fungovat po celou dobu Etapáku jako zázemí veterinárního i zdravotnického dozoru, zázemí rozhodčího a infostánek. Jeho provoz bude v sobotu od 6:30 do 10:00, a od 19 do 21:00, v neděli pak od 7 do 10:00. Mimo tyto časy využij kontakty níže.

KONTAKTY, KTERÉ BY SE TI MOHLY HODIT

Organizátoři

Jan Bielik
Markét Myslivcová: 608 583 445

Trasa

Pro případ jakéhokoli riblému na trase bude Ríša na kole a připraven vyrazit ti pomoci
Richard Pytelka: 724 913 845

Veterinární dozor a rozhodčí

V případě jakéhokoli problému zdravotního rázu u tvého psa se buďto dostav v daných časech do stanu veterinární kontroly, nebo volej napřímo. 
Františka Petráková: 728 284 351

Zdravotnický dozor

Zuzana Weishaitlová - 774 833 740

UBYTOVÁNÍ  

Blízko zázemí bude možné stanovat i kempovat ve stanu, v obytném autě, přívěsu či karavanu. Budou zde připraveny toalety, v případě špatného počasí je zde i možnost schovat se v budově. Bude zde stálý přístup k pitné vodě a možnost napojit se na elektřinu (například pro nabití telefonu). V okolí zázemí najdete 2 průzračně čisté přírodní rybníky i místní "vodopád".

Tipy na ubytování v okolí najdete ZDE kontaktní osoba pro ubytování: Radek Grulich: +420 608 956 343

JÍDLO  

Najíst se bude možné přímo v zázemí závodu v sobotu během oběda a odpoledne a to díky sympaťákům z FOOD FOR MOOD. V případě zájmu pak zůstane Food truck s dobrotami i na večer. Mimo občerstvení přímo v zázemí je další stánek s telým jídlem i cca 10 - 15 minut procházky od zázemí - Cihelny - směrem na Jáchymov. Zde vaří rovněž výborné teplé jídlo. Dále pak samozřejmě v okolních městech a vesnicích - Jáchymov, Boží dar, Abertamy

NÁKUPY A TESTOVÁNÍ VYBAVENÍ PRO BĚH I CANICROSS

Co by to bylo za zážitek ze závodu bez trochy toho nakupování? Jako na každém závodě se tak můžete těšit i zde na stánek Runpoint.cz (dříve Bežecká vesnice). Specializované vybavení, které nenajdete v leckterém obchodě společně s hokami, které skutečně rozumí tomu co prodávají. Běžecké boty, oblečení, výbava, canicrossové postroje, sedáky, vodítka, pamlsky a suplementy pro psy. To vše si na vás Runpoint chystá. Jako vždy bude možnost i otestovat přímo v tereénu - jak boty On Running přímo, tak různé canicrossové sedáky, vodítka i postroje. Pokud tedy stále hledáš to ideální vybavení, které bude sedět, budeš na pravém místě. Pozor ale, stánek RUnpointu bude na etapáku pouze v sobotu od 9  do 19 hodin

POTŘEBUJEŠ ZAPŮJČIT NA ETAPÁK NĚCO Z VÝBAVY?

Samozřejmě se může stát, že ti něco z výbavy chybí, něco se rozbije, něco se zapomene. I na to jsme připravení a tak bereme hromadu věcí na půjčení už v pátek večer, kdy sice nebude stánek, ale budeme ready půjčit na celý víkend vybavení pro canicross. Pokud so chceš být skutečně 100% jistý, že na tebe bude čekat výbava k zapůjčení na celý víkend, a že ji třeba právě tvu velikost někdo nevyfoukne před nosem, napiš na zc.tniopnur@pohs nejpozději ve středu 9.6. svůj požadavek - co potřebuješ, a případně i v jaké veliksoti - u postrojů váhu psa a plemeno (nebo jakému se podobá) Budeš mít v pátek nachystanou tašku s věcmi. V sobotu před startem již nebudeme schopní zapůjčení věcí zrealizovat (nebo potom až po 9. hodině)

PROTESTY NA ETAPÁKU - CANICROSS

Na dodržování pravidel dohlíží na Leskrosech pořadatelé rozmístění na trase. V případě, že jsi svědkem či dokonce poškozený porušením pravidel, je nutné tuto skutečnost v cíli nahlásit pořadateli formou vznesení protestu.

Jak podat protest a proč?
Nahlášení porušování pravidel není v našem sportu bráno jako “žalování”, ale je důležité pro udržení čistoty našeho sportu a Fair Play. V případě, že jsi byl svědkem či terčem jakéhokoliv problému, vyplňíš jednoduše po doběhu formulář ve stánku veterinární kontroly a rozhodčího. Protesty budou přijímány sobotu od 6:30 do 10:00, a od 19 do 21:00, v neděli pak od 7 do 10:00. Poznámky pořadatelů z trasy budou případně použity při přezkoumání. Rozhodčí protest vyhodnotí dle stanovených pravidel závodu a dle svého uvážení. Většinou se veškeré problémy řeší domluvou, avšak někdy se vyhodnocení může promítnout i do výsledků závodu, velmi vážné případy pak mohou skončit i diskvalifikací.
Pro podání protestu bude nutné vyplnění formuláře a zaplacení poplatku 100 Kč. Poplatek bude vrácen závodníkovi v případě uznání protestu. Ve formuláři bude nutné identifikovat osobu jménem nebo startovním číslem. Při řešení problému bude nutná přítomnost obou stran. Obě strany budou pořadatelem 3x mikrofonem vyzvány k dostavení k vyřešení problému. Nepřítomnost jedné strany bude brána jako souhlas. PRO UZNÁNÍ A ŘÁDNÉ PŘEZKOUMÁNÍ PORUŠENÍ PRAVIDEL JE TŘEBA - nezávislého očitého svědka, videozáznam nebo přiznání k prohřešku.